خانه / دین و مذهب / شیعیان در ماه محرم چرا بر سینه های خود میزنند؟؟؟
کد خبر: 9308101038
شیعیان در ماه محرم چرا بر سینه های خود میزنند؟؟؟
قمه زنی در ماه محرم به منظور عزاداری یک عمل غیر مجاز میباشد

شیعیان در ماه محرم چرا بر سینه های خود میزنند؟؟؟

دوستان و عزارادان امام حسین (ع) سلام!

امید همه تان به سلامت باشید!

خواستم مسئله سینه زنی، زنجیر زنی، قمه زنی و نوحه سرایی در ماه محرم را با دیدگاه های هم واضح سازیم.

خیلی ها هستند که جهت عزاداری در این ماه، سینه زنی میکنند، نوحه سرایی میکنند و هستند کسانیکه از زنجیر های کاردی یا قمه هم استفاده میکنند و خون خودرا در جاده ها میریزانند.

همین موضوع را در فیسبوک جاغوری نیوز هم به اشتراک گذاشتم که دیدگاه های متفاوت وجود داشت؛ اما اکثریت با زنجیرهای کاردی مخالفت خودرا نشان دادند و این را یک عمل ناجایز دانسته اند.

در بعضی از وبسایت ها هم در این مورد جستجو نمودم و تقریبا در همه آدرسها همین موضوعات مطالب زیادی نوشته بود که ذات خود یک مفهوم را ارائه مینمود که بخش کوتاه آنرا با شما شریک میسازم.

چرا ما در عزای امامان مخصوصا امام حسین بر سینه خود می زنیم و سرمنشا این عمل و تفکر اولیه در شکل گیری آن چیست؟

گفته میشود که عزا داری برای امام حسین (ع) همیشه مورد تاکید بوده است و برای آن اجر و اثرات بی شماری در روایات آمده اند. عزادارى بر امام‏حسين(ع) از زمان شهادت او بوده است؛ ولى تا زمان آل‏بويه (در سال 352 ق) اين عزادارى مخفى بود. قبل از قرن چهارم، عزادارى براى امام حسين(ع)، علنى نبود و نهانى در خانه‏ها انجام مى‏گرفت؛ اما در نيمه دوم قرن چهارم، سوگوارى در روز عاشورا آشكار و در كوچه و بازار انجام مى‏يافت. عموم مورخان اسلامى – مخصوصاً مورخانى كه وقايع را به ترتيب سنواتى نوشته‏اند؛ از قبيل ابن‏الجوزى در كتاب منتظم و ابن‏اثير در كتاب الكامل و ابن‏كثير در كتاب البداية و النهاية و يافعى در مرآت الجنان و ذهبى و ديگران – در ضمن ذكر وقايع سال 352 و سال‏هاى بعد از آن، كيفيت عزادارى شيعه را در روز عاشورا نوشته‏اند.

همین سینه زدن نوعی عزاداری عرفی است و از آنجا که نشان است برای عزادار بودن و با شأن مسلمان منافاتی ندارد لذا آن را جایز دانسته اند، سینه زنی و عزاداری که که حدود شرعی آن رعایت شود و به نحو متعارف باشد(موجب وهن مذهب در مقابل مردم و یا باعث ضرر بدنی قابل توجه نشود و به عنوان یک عمل عرفی، عامل ابراز حزن و اندوه و احساسات عزادار باشد)، اشکال ندارد . ولی چنان چه موجب ضرر بدنی یا عمل حرام دیگری شود، جایز نیست.

مسأله زنجير زنى در عزادارى امام حسين(ع) از دو جنبه قابل بررسى و دقت است؛ نخست بعد فقهى آنست كه به آن به عنوان عملى مجاز، مستحب و يا جز آن نگاه مى‏كنند و اين كه با چه شرايط و تا چه ميزان به عنوان عمل پسنديده اسلامى و اظهار سوگوارى امام حسين وشعاير دينى، مى‏توان بدان نگريست. طبيعى است كه از اين نظر موضوع فوق بايد از مراجع تقليد استفتاء شود و مراجع معظم نيز درباره كيفيت انواع سوگوارى نظر داده‏اند!
از نظر تاريخى در مصادر اصيل تاريخى چندان مورد توجه نبوده است.

دوران عزاداری در حقیقت پنج دوره را گذرانده اند:

دوره اول: مربوط به زمان امامان معصوم است. در اين دوره عزاداري به صورت محدود و در حال تقيه انجام مي شد و چنين نبود كه حكومت هاي اموي جلسات عزاداري را تحمل بكنند.

دوره دوم: دوره خلفاي عباسي است. در اين دوره عزاداري بدون تقيه انجام مي شد. در اين دوره ها عزاداري به صورت گريه، مرثيه خواني و تشكيل جلسات عزاداري صورت مي گرفت.
دوره سوم: در قرن چهارم و در زمان، حكومت آل بويه بود كه انواع گوناگون عزاداري انجام مي شد و در اين دوره سينه زني و دسته هاي عزاداري در جاده ها و كوچه و بازار، به وجود آمد و سابقا دسته هاي سينه زني و حركت در خيابانها نبود. در اين دوره، در مراسم عزاداري بازار تعطيل مي شد.

دوره چهارم: دوره صفويان است. در اين دوره علاوه بر مراسم سابق، شبيه خواني ( تعزیه خوانی )هم جز برنامه هاي عزاداري شد.
دوره پنجم: مربوط به قرن سيزدهم هجري قمري است و در اين دوره علاوه برهمه آن مراسم قبلي زنجيرزني و قمه زني هم جز مراسم عزاداري شد.
پس قمه زني در قرن سيزدهم هجري قمري رسم شده است که با مخالفت اکثریت مردم روبرو بوده و آنرا عمل ناجایز میداند.

امروز اکثریت بر این باور اند بجای اینکه خون خودرا در جاده ها توسط کاردها بریزانیم بهتر است که آنرا به نیازمندان بدهیم تا اینکه یک عمل نیک شمرده شده و اجر ثواب والای داشته باشد.

الحمدالله در ولسوالی جاغوری تا هنوز قمه زنی رواج نیافته است.

مردم جاغوری در ماه محرم کوشش دارد که از راه های سخنرانی و بیانات شان در این ماه عزادار باشند و کوشش میکنند که بیانات وافکار امامان معصوم را برای مردم برسانند نه اینکه قمه بزنند.

سینه زنی، نوحه سرایی، و زنجیر زنی مجاز و قمه زنی غیر مجاز!

سینه زنی، نوحه سرایی، و زنجیر زنی مجاز و قمه زنی غیر مجاز!

MMM

این هم دیدگاه محقق کابلی در مورد قمه زنی.

این مردم در این ماه برعلاوه سخنرانی ها و روضه خوانی ها در مساجد و تکیه خانه ها مراسم سینه زنی، نوحه خوانی و زنجیر زنی هم دارند و امید میرود که از این بعد هم هیچگاهی  دست به قمه زنی نزنند.

 

در پایین دیدگاه های دوستان را میبینیم که از طریق صفحه فیسبوک جاغوری نیوز شریک ساخته اند.

 

جاغوری نیوز-jaghorinews.com‏ ‏۳‏ عکس جدید اضافه کرده است.

پست شده توسط ‏Admin Rahmani · ‏اکتبر 30‏، ساعت ‏20:33‏ ·

دیدگاه تانرا در مورد سینه زنی و زنجیر زنی های امروزی در ماه محرم بنوسید!
1.هستند کسانیکه افکار حسین را برای مخاطبانش به نحوی انتقال میدهد.
2. هستند کسانیکه با سینه زنی های آرام آرام شان عزاداری میکنند.
3. هستند کسانیکه با زنجیر زنی ها کاردی که خون از بدنهای شان جاری میشود میگویند که عزاداری میکنند.

قمه زنی در ماه محرم به منظور عزاداری یک عمل غیر مجاز میباشد

قمه زنی در ماه محرم به منظور عزاداری یک عمل غیر مجاز میباشد

شما کدام را برمیگزینید؟؟؟

 

Top of Form

9.164 people reached

ارتقای پست

جاغوری نیوز-jaghorinews.com

لغو پسندیدنلغو پسندیدن ·  · اشتراک‌گذاری

جاغوری نیوز-jaghorinews.com‏، ‏‎Ismael Ahmadi‎‏، ‏‎Najibullah Mohsini‎‏، ‏‎Yahya Navabi‎‏ و ‏‏۲۹۴‏ نفر دیگر‏ این را می‌پسندند.

Jawad Razaye خود را مسخره عام تام نکنید این چیزا را تو فسبوگ نزنید وبعد بیاید بیگوید که شما نظر دهید
کسای هست که به فوش دادن وناسزا گفتن شروع میکند
هر کسی نظرش برای خودش ارزش داره نه برای کسای دیگه

پسنديدن · پاسخ · 4 · ‏اکتبر 30‏، ساعت ‏22:57‏

جاغوری نیوز-jaghorinews.com دقیقا آقای رضایی!
خو شد خودت نوشتی که هرکس نظرش براری خودش ارزش دارد.
پس بیایید از این فرصت استفاده نموده و همه باهم دیدگاه خود را شریک سازیم تا دیگر انحراف پذیر نباشیم و را ه معقول را برگزینم.
ممنون از دیدگاه تان!

پسنديدن · 1 · Commented on by رحماني جاغوري · دیروز ساعت ‏07:10‏ · ویرایش شده

Jawad Razaye دروسته من با قمه زنی وعلم کشی بشدد مخالیف استم
واین کار را حرام میدانم وحرام هم است بیدعت است ولی تو فسبوگ یک کمی خوب نیست زدن اینچینین تصاویر کسای پیدا میشود خدای نخاسته به امام ومقده سات مذهب توهین میکند

پسنديدن · دیروز ساعت ‏07:28‏

Jawad Razaye پیش از این که ما وشما خود را در فسبوگ در بین جماعت عمری سبک کنیم
این کار کاری علمای دین ومبلغ های دینی است که مردوم را از این کار منع کند در مساجیدها وتکیه خانها وحسینیه ها باید به مردوم بیفهماند که بعضی کارهای که ما وشما میکنیم از نگاه دین اشکال دارد ومردوم را از این کار نحی کند
در فسبوگ که شما میفرماید نظر شما در این باره چیست این مردوم فقط نظر میدهید وهر کسی نظر خود را دارد
با این کار نمیشه همه هم نظر شود
ولی اگر مبلغهای دینی در مراسیمهای محرم ومراسیمهای دیگر مردوم بشدد از این کار منع کند مردوم این خرافاتیها را ویل میکند اما در فسبوگ نه فقط نظرش را میگوید وبس
مسئول اول شیخ های شیعه است کا باید اونطوری که قیام امام بوده است بیان کند نه چند تا خرافات که سری هم کرده است برای مردوم بطور همیشه اون را بیان میکند باز هم
میگویم قمه زنی وتیغ زنی وعلم کیشی که ما مردوم میکنیم حرام است علم در زبان عربی یعنی پرچم در زمان امام فقط پرچم بوده است
که به احتمال زیاد اسم خداوند رویش نوشته بوده است
نه مثل علم ما وشما که تمامش را از پارچه میپوشانیم بعد میایم اون را زیارت میکنیم
من در کشور های عربی هستم در اینجا پاکستانیها روز عاشورا قمه میزند وبعد یک آسپ را میاره زولجناح دروست میکند تمام پاکستانیها اون را زیارت میکند بعد از طرف مقابل زن ومرد برای تماشا به اونجا میرود وازین کار حرام فلم برداری میکند امزو فلم بر ضدی شیعه
استفاده میکند میگوید اینها چیقدر وحشی استن
بابا حیوان را زیارت نکنید خود تون آشرف مخلوقات استین باد میاید یگ حیواون زبان بسته را زیارت میکنید واقعا شرم آور است بخدا دیدن
همجو تصاویر باید حود سازی کنیم اون هم به کمک مبلغ های دینی در غیر اون صورت امکان پزیر نیست

پسنديدن · 1 · دیروز ساعت ‏08:04‏

Jan Ali ﮔﺰﻳﻨﻪ 1ﻭ 2 ﮔﺰﻳﻨﻪ ﺳﻮﻡ ﮔﺰﻳﻨﻪ ﻫﺴﺖ ﻛﻪ ﺑﺪﻭﺭ اﺯﻛﺮاﻣﺖ ﻭﺻﻔﺖ ﻫﺎﻱ اﻧﺴﺎﻧﻲ اﺳﺖ اﻳﻨﻬﺎﻱ ﻛﻪ ﺩﺳﺖ ﺑﻪ ﭼﻨﻴﻦ ﻋﻤﻞ ﻧﺎﺟﺎﻳﺰ ﻳﻌﻨﻲ ﻗﻤﻪ ﺯﺩﻥ ﻭﻳﺎﻛﺎﺭﺗﻲ ﻣﻴﺰﻧﻨﺪ اﻳﻦ ﺟﻤﺎﻋﺖ اﺯﺭﻫﺮﻭاﻥ ﻭاﺩاﻣﻪ ﺩﻫﻨﺪهﮔﺎﻥ ﺭاﻩ ﺳﺮﻭﺭﻭﺳﺎﻻﺭﺷﻬﻴﺪاﻥ ﺣﺴﻴﻦ اﺑﻦ ﻋﻠﻲ (ع)ﻧﻤﻴﺒﺎﺷﺪ اﻳﻨﻬﺎ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻫﺴﺘﻦ ﻛﻪ ﻣﺬﻫﺐ ﺷﻴﻌﻪ ﺭا ﺑﺮاﻱ ﺟﻬﺎﻥ ﻭ…دیدن بیشتر

لغو پسندیدن · پاسخ · 3 · ‏اکتبر 30‏، ساعت ‏20:54‏ · ویرایش شده

Reza Ahmadipoor انچه ميتوانيم از اين فرصت(ده روز)استفاده نماييم جنبه تبليغي انست براي افراد كهن سال ومحروم از سواد،ودر ضمن راه اندازي سيمنار هاي علمي وتحيقي بين جوانان.
ولي متاسفانه انچه حادثه عاشورا را به گند ميكشد همين انحرافات وزياده روي جوانان است.

لغو پسندیدن · پاسخ · 2 · ‏اکتبر 30‏، ساعت ‏20:40‏

Reza Ahmadipoor همه اش حماقت است.

پسنديدن · پاسخ · 3 · ‏اکتبر 30‏، ساعت ‏20:34‏

Yousof Zafar متأسفانه هستند بعضی کسانی که از مذهب شیعه یک مذهب تندرو و وحشتناک درست کردن و در جهان معرفی کردن و میکنند و دوروبر دسته عزاداری عاشورای حسینی را هم همین اشخاص گرفته اند از عزاداری حسینی یک خوب کاروبار فوقلاده برای خودشان درست کردن اگر هم کسی اعتراض کند…دیدن بیشتر

پسنديدن · پاسخ · 1 · دیروز ساعت ‏08:37‏

Juma Lalai

Haram ast alay go khob nest

پسنديدن · پاسخ · 1 · دیروز ساعت ‏00:34‏

Zahir Hasani با قیمه زدن مخالف هستم

پسنديدن · پاسخ · 1 · ‏اکتبر 30‏، ساعت ‏21:52‏

Sitayesh Naaz گزینه اول و دوم درسته اماسومش به کلی نادرست

پسنديدن · پاسخ · 1 · ‏اکتبر 30‏، ساعت ‏20:39‏

Ekta Afghaner
من در تمام زندگى ام يك هزاره ى احساساتى و به قول مردم “دو آتشه” بوده ام. همه جاى در حد توانم تلاش كرده ام، مدافع مردمم باشم. اما محرم كه مى شود، هزاره ها برايم بيگانه ترين مردم كشور مى شوند. در محرم احساس تنهايى و افسردگى و بيگانگى مى كنم با مردمى كه گوشت و پوست و خونم هستند. هزاره ها در ١١ ماه سال شايد نوگراترين و سازگارترين مردم افغانستان با جهان مدرن باشند، اما ماه محرم كه مى شود، به ١٤٠٠ سال پش بر مى گردند

پسنديدن · پاسخ · 3 · ‏اکتبر 30‏، ساعت ‏20:49‏

Farida Jan کسانیکه کارت میزند عزادار حسین نیست .خودنمایی است . این کار وحشیانه اینها به کدام کتاب نویشته شده ؟

پسنديدن · پاسخ · 18 ساعت

Mukhtar Husaini من درایران هستم بسیارعزاداران حسین هست زنجیرزنی هست میزنیم

پسنديدن · پاسخ · 22 ساعت

Shukrullah Haidari ۲

پسنديدن · پاسخ · دیروز ساعت ‏09:22‏

Majid Majdod گزینه دوم بهتر است

پسنديدن · پاسخ · دیروز ساعت ‏08:07‏

Parasto Hazara در اصل این کارها یک خود نمای بی جا است تیغ زدن حرام است

پسنديدن · پاسخ · دیروز ساعت ‏07:58‏

Dawood Aftabwash 1&2

پسنديدن · پاسخ · دیروز ساعت ‏07:48‏

ذکی نبی زاده با محرم گفته نه خودکوشی

پسنديدن · پاسخ · دیروز ساعت ‏07:09‏

Wais Sunjar یانصارات الحسین…
همه آره …
با اون همه خون میشه زندگی رو به ۱۰ ها نفر بخشید…

پسنديدن · پاسخ · دیروز ساعت ‏07:01‏

Negar Safamehr نمبر ١

پسنديدن · پاسخ · دیروز ساعت ‏06:59‏

Abdul Razaq قمه زدم حرام نيست شما ها منحريف شده ايد در را بطه به عزاداري امام حسين اراد ميگيريد يگ سنت خوب است.

پسنديدن · پاسخ · دیروز ساعت ‏05:21‏

Zamin Haidari 2

پسنديدن · پاسخ · دیروز ساعت ‏05:21‏

Arif Na قمه زدن حرام است

پسنديدن · پاسخ · دیروز ساعت ‏02:11‏

Ashraf Rezai 2

پسنديدن · پاسخ · دیروز ساعت ‏01:59‏

Ebrahim Arif ﻛﺜﺎﻓﺎﺕ ﻛﺎﺭﻱ ﺗﺎﻧﺮاﺑﺮﺩاﺭﻳﺪﻟﻂﻔﺎ

پسنديدن · پاسخ · دیروز ساعت ‏01:51‏

Muhammad Nasim شمارا خداوند بدست خودتان جزا میدهد وبداز مرگ شما خواهد دیدن که چی میشود همراه تان شما که قرآن میخوانید درکدام جای این کتاب آمده که خودرا زنجیر بزیا چیزدیگر شما کم فکر کنید چراخودتانرا جزا میدهید

پسنديدن · پاسخ · دیروز ساعت ‏00:33‏

Juma Lalai

Boro awal zendagi name amam Hussain ra bokhan bad gab bezan oke janem khoda yaret baba gag

پسنديدن · دیروز ساعت ‏00:40‏

Mohammad Yousefi قمه زنی درست نیست

پسنديدن · پاسخ · دیروز ساعت ‏00:19‏

Sayed Mahmoud Amr تمام تیغ زن هارا که من دیدم احمق لوده شیرین عقل فکر میکنه با این کارا مشهورمیشه

پسنديدن · پاسخ · ‏اکتبر 30‏، ساعت ‏23:44‏

Alizafar Alizadah گزینه اول .ودوم .درست است
ولی گزینه 3حرام قطعی ووحشی گری وخود نمای است

پسنديدن · پاسخ · ‏اکتبر 30‏، ساعت ‏23:26‏

ياصاحب الزمان ادركني گزينه ١-٣توحين به افكار حسيني اس كمى به انديشيد

پسنديدن · پاسخ · ‏اکتبر 30‏، ساعت ‏23:26‏

Ghazni Bastan ياصاحب الزمان ادركني
در باره هرچیزیکه نظر مدیحی اول فکر کن بعد نظر بده.
گزینه اول از همه گزینه ها واجب تر است برای تمام مسلمانان….دیدن بیشتر

پسنديدن · 1 · دیروز ساعت ‏03:35‏

تنها رضایی اول و دوم درست است، سومیش درست نیست

پسنديدن · پاسخ · ‏اکتبر 30‏، ساعت ‏23:21‏

Temsar Rahimi عزاداری که مامیکنم اصلآ خواست امام حسین نبوده ونخواهدبود؛همه خود را مسخره میکنم

پسنديدن · پاسخ · ‏اکتبر 30‏، ساعت ‏22:55‏

Marzia Sharifi كزينه 1و2

پسنديدن · پاسخ · ‏اکتبر 30‏، ساعت ‏22:46‏

Hussein Kazemi گزينه ١-٢

پسنديدن · پاسخ · ‏اکتبر 30‏، ساعت ‏22:35‏ · ویرایش شده

Safar Ali Rezayee كارد زدن حرام است كاملا مخالفم! گزينه ٢ درست است.

پسنديدن · پاسخ · ‏اکتبر 30‏، ساعت ‏22:10‏

Ali Madad قمه زدن حرام است

پسنديدن · پاسخ · ‏اکتبر 30‏، ساعت ‏22:03‏

Ehsanullah Hakimi خو اینا کی کاردی میزند و خون در راه حسین میرزد.گناه محصی محص است.حسین نگوفته که برای من خون بریزید

پسنديدن · پاسخ · ‏اکتبر 30‏، ساعت ‏22:03‏

Taqee Gharib Yar ازنظر من سینه زدن وزنجیرزدن یعنی غم شریکی کردن با خاندان مظلوم اعیمه اینکه کیها چگونه ازاداری میکنند این مربوط به افکار رسم رواج واهمیت مردم نصبت به خاندان اعیمه را نشان میدهد
باید مجلس عزاداری حسینی طوری باشد که سبک به نظر نرسد
اما زیاده روی هم صورت…دیدن بیشتر

پسنديدن · پاسخ · ‏اکتبر 30‏، ساعت ‏22:01‏

Muhammad Sharif Jafari فقط میتوانم بگویم که امام حسین نشان دهنده آزادی و آزادگی است.

پسنديدن · پاسخ · ‏اکتبر 30‏، ساعت ‏21:43‏

Jawed Sarwary 1 2

پسنديدن · پاسخ · ‏اکتبر 30‏، ساعت ‏21:40‏

Talib Hossien Nazari عذاداري امام حسين براي هر فرد شيعه فرص است ولي بطور صحيح. من كاملا با زنجير كاردي مخاليف هستم چون از هر عاليم دين كه سؤال كردم چنين كارا دور از أخلاق يك شيعه حسيني ميبيند و ما بأيد غزاداري را بسيار أرام و صحيح بجا بياورم تا سرمشق براي ديگران شود

پسنديدن · پاسخ · ‏اکتبر 30‏، ساعت ‏21:34‏

Shokrullah Nazari حرام است

پسنديدن · پاسخ · ‏اکتبر 30‏، ساعت ‏21:19‏

Hadi Sharifi تعزیت درعزای امام حسین علیه السلام به هرگونه ثواب واجر داردمامسلمانیم وشیعه دین ماکاملترین ازادیان الهی است پس سعی کنیم دین ومذهب خودرا به دیگرادیان خشین جلوه نکنیم وهم تعداد زیاد ازمراجع تقلید ما مورد قیمه زدن راحرام دانسته وعقلا ناستوده نیست

پسنديدن · پاسخ · ‏اکتبر 30‏، ساعت ‏21:11‏

Gol Bacha Jaghori من اصلأ با تیغ زنی این چیزا مخالف هستم

پسنديدن · پاسخ · ‏اکتبر 30‏، ساعت ‏20:59‏

در انتظار تو گرمیخواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت باش!من که فقط همرنگ جماعت میشم

پسنديدن · پاسخ · ‏اکتبر 30‏، ساعت ‏20:51‏

Ghazni Bastan با گزینه اول و دوم موافقم ام, اما با گزینه سوم سخت مخالفم بخاطر اینکه ضرر جانی و مالی دارد.
هر عمل که ضرر جانی و مالی دارد خداوند آنرا برای انسانها حرام کرده.
کسانیکه با زنجیر کاردی خون اش را مریزند, جز از بی عقل و خودنمای بیش نیست….دیدن بیشتر

پسنديدن · پاسخ · 1 · دیروز ساعت ‏02:38‏

Manzoor Haidari هرکسی باعشق حسین سینه زنی میکندفرق ندارد.آرام. یا.کارتی . اجرهمه شان باامام حسین

پسنديدن · پاسخ · 1 · ‏اکتبر 30‏، ساعت ‏23:56‏

Dawood Hazara تأسیس کربلانی فقط ازبهرماتم است
دانش سرای مکتب اولادآدم است
باکمال تأسف که بااین قمه زنی ها ازمکتب حسینی وحشت ودحشت ساخته اندکاربجای رسیده که هچکس جلوی این خرافات راگرفته نمیتوانند فقط گوش کن وببین ودم مزن ورنه به صدهاتهمت متهمت میکنند.

پسنديدن · پاسخ · 1 · ‏اکتبر 30‏، ساعت ‏21:52‏

Salim Yaqoobisz

Why some people have problem with everything s ? دل اگر از حسین بگیرم چیکنم
بی عشق حسین اگربمیرم چیکنم
فردا کسی را باکسی کاری نیست…دیدن بیشتر

پسنديدن · پاسخ · دیروز ساعت ‏00:24‏

بگزار نفس بگیرم عشق حسینی است

پسنديدن · پاسخ · ‏اکتبر 30‏، ساعت ‏22:56‏

حسین سعادت همه گزینه قابل قبول نیست…..

پسنديدن · پاسخ · ‏اکتبر 30‏، ساعت ‏21:32‏

Hanif Rezai اینکه تو خودت تنها از هزاره ها خوده جدا احساس میکنی ای رقم فکر کو که تو بیگانه میشی چون مردم حسینی اند و تو …..

پسنديدن · پاسخ · ‏اکتبر 30‏، ساعت ‏20:55‏

Hanif Rezai

Ekta Afghaner چرا بر عکس فکرنمیکنی

پسنديدن · پاسخ · ‏اکتبر 30‏، ساعت ‏20:53‏

 

رحمانی جاغوری – کابل

 

Download PDF

درباره‌ مدیریت جاغوری نیوز

ار تباط با مدیریت وبسایت خبری جاغوری نیوز: / 0093797675981 Info@Jaghorinews.com

۲ نظر

  1. سيد مهدي موسوي

    خدا شاهده اينحرفاي بيدو ن دليل چرت به اساس درمورد عزاداري اباعبدالله ع گفته ميشود فرداي قيامت جواب دارد يك مشت افراد بسواد مياد از خودش حرام حلال فتوا ميدهد شما از عزاداري اباعبدالله وقمه وزنجير زني چي ميفهميد اخير چندتا اخوند بسواد اخراجي ازحوزه علميه ايران ويا انانيكه نان به نرخ روز ميخورند حرفاي به اساس ازخودشون ميزنند كه نه ازروايات احاديث چيزي ميدانند ونه از حكم قران شما برادر عزيز اگر ميخاهيد اين مسئله را واقعا بيدانيد بايد به مراجيع تقليدرجوع كنيدويا استتيفتائات مراجيع تقليد رابيبينيد ونه ازمردم به سواد. وحكم قمه زني رو از استفتائات ايت…. عظمي خويي وايت..فياض كه در عصر حاضير همانند خودرا درعلوم ديني ندارد و ايت.. سيستاني ايت… سيد صادق شيرازي ووايت…سيد صادق.وايت….سيد صادق روحاني شما برادر عزيزم بيبينيد اينها عالمان دينند بايد از اين اغايان سوال شوند انانيكه قمه ميزنند ازخودشون دليل دارند متاسفانه شيعيان افغانستان خيلي كم اطلاع ودور ازاحكام اللهي هستند كه حكم خدارا نسخ ميكند ما نميدانيم دشمنان دين ما مياد شبهه وارد ميكند متاسفانه جواب داده نميشود مردم هم گمراه ميشود

    • دیدگاه محقق کابلی در مورد قمه زنی:
      با توجه به نزدیک شدن ایام عزاداری سالار شهیدان بعضیها میخواهند نظر مبارک حضرت عالی را در مورد قمه زنی، در ایام عزاداری بدانند که آیا در این ایام قمه زنی جایز است یا خیر؟؟؟
      پاســـــخ:
      در جواب سوال در شرایطی که دشمنان شیعه در پی بهانه جویی علیه مذهب جعفری هستند قمه زنی حرام میباشد.
      جاغوری نیوز:
      امید دوستان ارجمند دیگر دست به این عمل نزنند چون کار شایسته ی به نظر نمیرسد. به جای ریختاندن خونهای تان در جاده ها، اگر آنرا برای نیازمندان بدهید دارای اجر و ثواب بسیار زیاد خواهد بود.

      رحمانی جاغوری – کابل
      29022578960468607874.jpg” alt=”” />

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

برای نشر نظر تان در جاغوری‌نیوز، خانه‌خالی ذیل‌را با عدد مناسب پر کنید! *

جاغوری‌نیوز - پایگاه خبر‌رسانی جاغوری